2007. szeptember 20., csütörtök

"It isn't a big ship..."


Miután ma megkajáltam, délután elindultam, hogy ígéretemet betartva, csináljak pár képet a városról. Az egyik domb tetjére érve megláttam a kikötőben egy termetesebb hajót. Egy olyat ami eddig nem volt ott. Végre történik valami! A városfényképezés abba is maradt... Mert kit érdekel a város, ha itt egy hajó?! Főleg ha fel is lehet rá mászni. A hajó bitument hozott Alesundból (tőlünk egy utcával följebb útburkolnak). Svenn Björn Bowen Dahl a Sigyn kapitánya készségesen állt rendelkezésemre. Mivel nagynak tartott már, nem vezetett körbe, rámbízta mit csinálok és semmiért nem szólt. (Valószínüleg, mert tudta, hogy kevés időm van, mivel csak az utolsó kirakodásra, illete fuvarra értem oda. Ezért nem teljesen kerek a történet.)

A hajó egy régi viking istenről kapta nevét, és van még két ugyanilyen tesvére. Kb. a '60-as évek közepéről való konstrukciók. Ez alig-alig látszik rajta! Még mindig mennek.

A belseje 6-7 méter mély, és több részre osztható. Csaknem 100 kamionnyi cucc belefér. Dahl kapitány szerint, aki több mint harminc éve van a pályán (vizen), ez nem nagy hajó. Ő sokkal nagyobbakat is irányított. Amik több(mint)ezer tonna rakományt hurcoltak a gyomrukban. Azért raktam több képet, hogy az arányok jobban érzékelhetők legyenek. Szerintem igenis nagy. 'Kismarkoló' is van benne. Meg egy nagy is ami eredetileg láctalpas volt, de valahogy rászerkesztették a hajóra. Most is lánctalpas elven működik jobbra-balra. Előre-hátra, pedig láncok húzzák az alapzatát. Késöbb majd látszik az is. Az a nagy ami belóg.

Névreszóló.

Tat.

(Most nem megyünk.)

Dahl kapitány. Világéletben, vagy mióta az eszét tudja kapitány akart lenni. De hát egy fjord mellet mi akarjon lenni a gyerek? Soha nem volt tengeri beteg és egy hajója sem sülyedt el. Elmondása szerin ezek a legveszélyesebb fjordok, a szomszédoson most volt cunami veszély! Az első iskolán kívüli norvég aki nem csak a gulyást ismeri ha magyarokról van szó. Mitöbb, járt is a fővárosunkban. Magyarországot elsősorban a foci és a jéghoki kapcsán ismeri. Egyébként a bátyja fényképész stúdiót, és labort működtetett Osloban amíg élt. Állítólag világszerte ismert volt. Az ő nevét nem árulta el.

Ő, pedig gondolom az elsőtiszt szerepét tölti be, meg irányítja a 'nagymarkolót'. Valójában a hajók tulajdonosának a fia. (Az egész hajón négyen vannak, a tisztek meg a két melós.) Éppen a tehrautóért telefonál, mert már mennének. 24 órás út vár rájuk. Uticél: Bergen.

Meg is jött. Ripsz-ropsz megpakolták, aztán megvárták míg lekímélem magam a fedélzetről, leírtak elegáns kört és kihajóztak. Nekem meg volt egy jó napom!

(Ezt a bejegyzést Keresztapámnak ajánlom!)


2 megjegyzés:

tinácska írta...

Hajóóó!:) Szép. Nos azért mégiscsak van ott egy megbúvó hajóskisablakos-kisvárosos látkép... Haloványan.

Mohai Balázs írta...

na ez egy fasza bejegyzes! valamelyik kötekedő gondolom most meg fog gyanusítani azzal, hogy leszóltam a többit.fityisz.
Mesivel a multkor épp elhagyni készültük Voldát, mikor az utolsó kanyarból megláttunk egy rakományos teknőt (najó, nem volt ilyen nagy talán), szép lassan visszafordultunk, de sajnos a hajó is visszafordult addigra. De hát ilyen az élet, te rohantál, én meg sirályokat fotóztam útközben.
Képzeld én már kihevertem a litván kaját.(bilagit)